10 January 2012

Penggayaan Makanan

Assalamualaikum dan Salam 1Malaysia..
Bosan-bosan hari ni, so tadi aku pon belek-belek la folder-folder pictures aku yang dulu-dulu..
Mengimbau kembali zaman mudaku la kononnyer..
Sambil-sambil dengar lagu Acha Septriasa - Sampai Menutup Mata, tetibe terbelek gambar-gambar 'Food Styling' aku time aku study dulu..
Gambar-gambar ni aku ambil time kelas 'Food Styling' atau dalam bahasa melayu 'Penggayaan Makanan'.
Kelas yang diajari oleh seorang cikgu yang garang tapi berdedikasi, En.Ali.
Ini adalah hasil2 penangan aku sendiri & seorang lagi group member aku, Siti Khatijah (bukan nama sebenar).
Hasil penangan ini adalah original. Walaupon bahan-bahan yang digunakan kebanyakan adalah fake!!
1st Week - belum jumpe skill, gune camera Handphone jer

1st Week gak - still banyak kecatatan pada pic n susun atur makanan.

Lupe minggu ke brapa - Ada improvement but still ade kecatatan kat bahagian bawah gelas tu. Susu dalam gelas original,Susu dalam mangkuk adalah gam semata-mata, Dibawah cereal tu plak ade aluminium foil.

Air Limau Nipis KAW!!

Beef Steak - 1 of my best pic

Mr. Tomat

Fake Ice - Cream :bahan-bahan = gula kastard+pewarna serta campuran-campuran yg dibenarkan.

Rockmelon

Mee Udang

Rusuk Kambing..perghh!!

Assigment - Edit jadikan Poster

Edit - Food Magazine

Last Assignment - Kuih buah melaka

No comments:

Post a Comment